پايتون يك گويش تفسيري

برنامه نويسي پله پله

پايتون يك گويش تفسيري

۸۳ بازديد

زبان پايتون يك لهجه تفسيري است و برنامه ها از قبلي كامپايل نميشوند . اين لهجه ها دارنده برنامه ي غيروابسته ايي به اسم مفسر مي باشند كه برنامه ها را به لهجه قابل درك براي رايانه ترجمه مي نمايد . لهجه هاي كد نويسي تفسيري نيازمند كامپايل نخستين نيستند از اين رو استعمال از آن‌ها دوچندان راحت خيس است . برنامه هاي مفسري كه در‌اين گويش ها وجود دارا هستند مبداء حياتي و اول برنامه را قسمتي از به بخشي از به اجرا در مياورند .
همين فرمان سبب ساز مي شود تا گويش هاي كد زدن تفسيري مثل پايتون سرعت كمتري را داشته باشند , ولي مي بايست اعلام‌كرد كه اجراي برنامه مفسر هم خويش نيازمند صرف زمان است . از اين رو است كه گفته مي شود سرعت لهجه كد زدن پايتون ذيل ميباشد , البته با اين وجود برنامه نويسان از كار كردن با اين گويش راضي مي‌باشند و سرعت آن را تاييد مي نمايند .
اين لهجه براي ارتقا سرعت خويش از بايت كد استعمال مي نمايد تا براين اساس ضعف خويش را در سرعت جبران نمايد . بايت كد در واقع زباني است كه مفسر ها با آن به راحتي كار مي نمايند , به عنوان مثال پيشين از اين كه گويش پايتون اجرا شود مفسر ها پوشه هايي نظير class , pyc را توليد مي نمايند . بايت كد سبب مي شود تا في مابين توسعه و گسترش بي آلايش و آسوده برنامه و همينطور سرعت اجراي برنامه توازن و تعادل برقرار شود . بايت كد داري سرعت اجرايي بالايي است و به راحتي مي توان آن را بسط اعطا كرد .
اين خصوصيت سبب ساز شده تا اين لهجه تحت عنوان يك برنامه ي تراز بالا شناخته شود , اين فرمان سبب مي شود تا با كد هاي دستوري كمتري بتوان يك نرم افزار را ساخت كرد . كد هاي پايتون را ميتوانيد بر روي بخش اعظمي از پلتفرم ها اجرا نماييد
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.