MongoDB چيست؟

برنامه نويسي پله پله

MongoDB چيست؟

۸۲ بازديد

MongoDB يك مقر داده مبني بر سندها عملياتي دوچندان مقياس پذير است كه نيز در ورژن هاي منشا گشوده و نيز در نسخه ها هاي تجاري قابل دسترس است و مي‌تواند در يك محل يا اين كه تحت عنوان يك خدمت ابري رئيس شده اجرا شود . خدمت ابري رئيس شده MongoDB Atlas اسم دارااست .
MongoDB دوست داستني ترين مقر داده اي NoSQL است . جور سندها داده اي آن انعطاف پذيري متعددي را به بسط دهندگان مي‌دهد , اين در حالي است كه معماري توزيع شده آن قابليت و امكان مقياس پذيري خوب را مهيا مي نمايد . تحت عنوان يك سود MongoDB اكثر زمان ها براي برنامه هايي گزينش مي شود كه مي بايست حجم متعددي از اطلاعات را رئيس نمايند و يا اين كه از مقياس پذيري افقي سود مي‌برند و چه بسا ساختارهاي داده آن‌ها متناسب با دسته هاي ارتباط نيست .
MongoDB يك دكان مبني بر اوراق است كه يك دكان گرافيكي ديگري هم بر بالاي آن بومي است . MongoDB در واقع JSON را ذخيره نمي‌كند بلكه BSON ( دودويي JSON ) را ذخيره مي نمايد , كه JSON را براي ذخيره سازي اشكال ديگري مثل int , مورخ , اعشار و . . . توسعه مي‌دهد .
MongoDB با به كارگيري از مدل اطلاعات , مي‌تواند نمودارهاي يك سري حالته , درخت B و نوشته بدون نقص را بر روي يك نسخه برداري از اطلاعات ساخت نمايد . MongoDB به شما قابليت و امكان ميدهد برروي هر فيلدي از سندها شاخص هايي ساخت نمائيد .
به صورت پيش فرض , MongoDB از طرحواره هاي پويا استعمال مي نمايد , كه برخي اوقات به آن schema - less گفته مي شود . سندها مو جود در يك گروه واحد نيازي به گروه فيلدهاي يكساني ندارند و دسته داده مرتبط با يك فيلد ميتواند دربين ورقه ها جانور در يك گروه مختلف باشد . شما ميتوانيد ساختار سندها را با طرح هاي پويا در هر زمان تغيير تحول دهيد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.