اهميت هويت نويسنده ي سايت‌هاي كه زيرشاخه YMYL

۶۵ بازديد

✅ گوگل هميشه شفاف اعلام كرده سايت‌هايي كه زيرشاخه YMYL هستن، هويت و سابقه نويسنده‌شون خيلي مهمه مثلا توصيه ميشه صفحه لينكدين نويسنده رو به پروفايلش در سايت خودتون لينك كنيد
✨حالا يك بخش به دستورالعمل پيشين  اضافه شده: (نقل به مضمون)لازمه كه وبسايت‌ها بين محتوايي كه توسط نويسنده خودشون ارائه شده، و آنچه توسط ديگران نوشته ميشه (UGC) فرق بگذارن و تفاوتشون مشخص باشه
✨ داستان جالبتر ميشه اگه بدونيم همين چند روز پيش، يكي از وبمستر آناليزورهاي گوگل، در اقدامي كم سابقه در توييتر دنبال بچه‌هاي تيم سئوي سايت Quora ميگشت!!مي‌دونيم كه كورا يكي از بزرگترين سايت‌هاي مبتني بر UGC در جهان هست
✨ وقتي اين‌ها رو كنار هم ميذاريم بيشتر به اين نتيجه مي‌رسيم كه بايد تغييرات اعمال شده در اين زمينه رو جدي‌تر بگيريم

✅ همونطور كه در قسمت‌هاي قبل اين مطلب گفتم، گوگل براي جلوگيري از مشكلات گذشته داره از يك سري افراد كمك ميگيره كه بصورت دستي تغييرات تستي اعمال شده توسط الگوريتم‌هاي جديد رو بررسي و عملكردشون رو قضاوت كنن
✨ اين بررسي به محتواهاي متني محدود نيست، بلكه اين افراد محتواهاي تصويري و ويدئويي رو هم مورد بررسي و اعتبارسنجي قرار ميدندر مورد عكس، SEJ توصيه مي‌كنه كه سعي كنيد عكس‌هاتون اوريجينال باشه و به منبعش لينك بدين، سبك باشن (از لحاظ حجم)، و بخشي از بار معنايي محتوا رو به دوش بكشن

✅ اينها بخش ديگه‌اي از محتواهاي اضافه شده به سند QRG هستن:
✨ چيزي كه محتواي بسيار با كيفيت رو از ساير محتواها جدا مي‌كنه، اوريجينال بودن اون محتواستو اين اوريجينال بودن، از محتوايي به محتواي ديگه مي‌تونه متفاوت باشه
✨ مثلا در يك سايت خبري، يك محتواي بسيار با كيفيت، گزارشي هست كه اگه منتشر نشه، اطلاعاتش از جاي ديگه‌اي به مخاطب نمي‌رسه (يعني سرچشمه اون خبر هست)
✨ نوشتنش نياز به درجه بالايي از مهارت، وقت و تلاش دارهبايد شامل اطلاعاتي درباره منابع دست اول و رفرنس‌هايي كه ازشون استفاده كرده باشههمگي اون رفرنس‌ها هم بايد محتواهاي بسيار با كيفيتي باشنعلاوه بر تمام اين‌ها، اين محتوا بايد صحيح باشه (!!)
✨ يك محتواي بسيار باكيفيت هنري (ويدئو، عكس، نوشته ادبي، …)، درست مثل مورد قبل هست، منتها بايد بوسيله يك هنرمند توانا تهيه شده باشه
✨ محتواهاي اطلاع‌رساني و آموزشي هم مانند قبلي‌ها، منتها يك تفاوت در اينه كه بايد جامع باشه، مفهوم رو برسونه و بطور حرفه‌اي ارائه بشه و بصورت كلي، مورد توافق افراد برجسته اون حيطه باشه
✨ البته اين استانداردها موضوع به موضوع با هم متفاوتهمثلا استانداردهاي تسخيص كيفيت مقالات علمي با مقاله‌اي درباره شيوه جمع‌آوري تمبر فرق ميكنه اما همگي بايد صحيح، جامع و رسا باشن
✨ يكي ديگه از مهمترين تغييراتي كه اتفاق افتاده، استاندارد تعيين شهرت و اعتبار نويسنده‌هاستدر مباحث مربوط به YMYL، اعتبار از طريق شواهدي مانند: ساير متخصصين اون حوزه، جوامع و انجمن‌هاي حرفه‌اي، جوايز و مانند اينها سنجيده ميشه
✨ براي صفحات خريد، منظور از متخصصين، افرادي هستن كه از همون سايت براي خريدن اون محصول استفاده كردناما براي صفحاتي كه توصيه پزشكي مي‌كنن (مثل سايت پزشك‌ها) متاسفانه توضيح واضحي داده نشده و فقط بسنده كرده به اينكه بگه متخصصين، افرادي با تخصص يا اعتبار پزشكي مناسب هستن
✨ در اين مقاله توصيه شده اگه در حوزه YMYL نيستيد، نيازي نيست براي بدست آوردن اعتبار نويسنده فعاليت آنچناني بكنيداما اگه در اين حوزه مشغول به توليد محتواييد و دنبال رتبه‌هاي بالاي گوگليد، بايد سعي كنيد هرچقدر بيشتر خودتون رو به اين استانداردها نزديك كنيد

✅ حرف آخراونطور كه به نظر مي‌رسه، بزودي تغييرات گسترده‌اي در راه خواهد بود:???? تغييرت زيادي در ارتباط با سايت‌هاي خبري (با توجه به در پيش بودن انتخابات آمريكا منطقي هم هست)???? تاكيد شديدي بر اعتبار نويسنده در مباحث حوزه YMYL???? اعمال استانداردهاي بالاتر بر اعتبارسنجي سايت‌ها (احتمالا تاثير فاكتورهاي برندينگ مثل تعداد سرچ مستقيم يك برند در گوگل، پررنگ‌تر خواهد شد)???? و در نهايت، استانداردهاي بالاتري كه بر تصاوير و ويدئوها اعمال خواهد شد
✨ اگه پيش از اين در حوزه پزشكي بودين و از آپديت سال گذشته زخم خوردين خيلي خوب مي‌دونيد كه آنچه در اين سه بخش گفتيم رو چقدر بايد جدي بگيريداگر هم نبوديد، حتما تشريف ببريد از اونهايي كه بودن بپرسيد اميدوارم با كمترين آسيب، چند ماه پيش رو رو پشت سر بگذاريد ????

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.