معرفي كد زدن تدافعي

برنامه نويسي پله پله

معرفي كد زدن تدافعي

۸۶ بازديد


Defensive programming يا اين كه كد زدن تدافعي يك تمرين است كه در آن ناكامي در كدنويسي را پيش گويي مي‌كنيد , و آنگاه كد پشتيباني شده را براي شناسايي , جداسازي , و در بعضي موردها , براي رهايي از باخت پيش گويي شده ميافزاييد .

ساخت برنامه تدافعي ميتواند به ما در يافتن نقص و عيوب در مرجع ياري دهد . با انگيزه قرار دادن نقص در آن , ما ميتوانيم آن ها را زودتر پيداكنيم , كه باعث به داشتن قابل انعطاف افزاري پايدارتر و افتتاح از آن در حين كوتاهتر مي شود .
كد نوشتن تدافعي بر اين فرض پايدار است كه باگ هايي در كد ما موجود هست , به اين ترتيب ما مي بايست راه و روش هايي بي آلايش خيس براي شناسايي و يا اين كه تقابل با اين مشكلات پيداكنيم . براي مثال , تايمرهاي دربان يك كامپونت مرسوم از سيستم هاي درنظرگرفته شده مي‌باشند كه براي فعال سازي دوباره اپليكيشن يا اين كه مشقت بار افزار بعد از شناسايي اخلاق و رفتار غيرمعمول پباده سازي گرديده اند .
Checksum ها المان هاي رايجي از packet هاي منتقل شده في مابين node ها مي‌باشند كه خطاهاي ناشي از رابطه دربين node ها شناسايي مي نمايد .
اين دو مثال از كد نويسي دفاعي ميباشند كه فعلا همگاني ميباشند .
تاريخچه ساخت برنامه تدافعي
در حين 1960 تا 1998 , براي بسط دهندگان امري واضح بود كه براي اجراي strict code نياز به محل ورود هاي زياد مختص داشتند . اولي مشكلي كه وجود داشت به دور پرتاب كردن نادرست هاي كدنويسي بود . مثلا , چنانچه يك تجزيه كننده XML با يك كاراكتري مواجه ميشد و آن را فهم و شعور نميكرد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.