مباني گرافيكي ساخت برنامه جاوا

۹۳ بازديد

يادگيري اشكال كتابخانه گويش جاوا به شما ياري مي نمايد كه حركتي در سوي گرافيك قوي داشته باشيد . يكي‌از كتابخانه هاي دوچندان معروف در گويش جاوا AWT است اين كتابخانه كه به تولكيت داراي اسم و رسم است و از بخش‌هاي مهم حساس در لهجه جاوا به حساب آورده مي شود . براي پياده سازي برنامه هاي گرافيكي نياز به كتابخانه Swing مي‌باشد . براي نمايش گونه هاي قاب هاي گفتمان كه از مدل موضوعات فراوان همگاني و كليدي در كد نوشتن جاوا است به سراغ كتابخانه joptionPane برويد , اين كتابخانه كاربردي دوچندان خوب و قابل پذيرش است .
رسم هاي گرافيكي در كد نويسي جاوا به ياري كلاس jpanel انجام مي شود . بررسي كنيد كه شما ميتوانيد با به كارگيري از سيستم هاي مختصاف گرافيكي در جاوا اين مورد را به صورت ماهر خيس پيش ببريد . متدهايي براي رسم و تغيير تحول رنگ در كد زدن جاوا موجود است كه با استعمال از شي graphics قابل پيگيري است . رسم و لبريز نمودن مستطيل و مربع در كد نويسي جاوا با استعمال از drawrect و نيز چنين رسم و لبريز كردن بيضي و دايره در كد نويسي جاوا با به كار گيري از متدهاي drawoval ممكن مي‌باشد .
آرايه و ليست هاي جنريك در ساخت برنامه جاوا
در بالا بايستي با روش هاي متعدد تعريف آرايه در ساخت برنامه جاوا آشنا گرديد . شيوه انديس گذاري و همينطور شيوه ارجاع دهي درست در ساخت برنامه جاوا فراوان با اهميت و گران بها است . براي شروعي طوفاني مي‌توانيد به سراغ برنامه پرتاپ تاس برويد اين برنامه بي آلايش روئت كرد شما به ساخت برنامه را دوچندان بازتر ميكند . به كارگيري از رينگ هاي for در آرايه و طريق درست تعريف آن اهميت دوچندان مهمي در كد نويسي جاوا دارااست و بايد به صورت صحيح ياد گرفته شود .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.