بخش‌هاي مهم حياتي ياد گرفتن برنامه‌نويسي براي مبتديان

۹۰ بازديد
 
من بيش تر از 10 سال برنامه‌نويسي كرده‌ام . در طي اين زمان , از كار كردن با اشخاص متعددي لذت برده‌ام , كه از آنها مطالب متعددي آموخته‌ام . اينجانب همينطور با دانشجو يان متعددي كار كردم , اشخاصي كه جديد از كالج فارغ‌التحصيل مي‌شدند و اينجانب بدون چاره بودم نقش يك معلم يا اين كه مربي را براي آن ها داشته باشم .

فرا گرفتن شيوه برنامه‌نويسي طاقت فرسا است . اينجانب به تازگي متوجه شده‌ام كه دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها مساله اصلي درخصوص برنامه‌نويسي را ناديده ميگيرند و دارنده همت ضعيفي درباره با درس دادن به مبتديان هستند .
اينجانب مي خواهم پنج ركن با اهميت را به اشتراك بگذارم , كه به اعتقاد و باور اينجانب يك زمان برنامه‌نويسي چيره بايستي بر روي اين اصول ساخته شود .
هدف ها تازه‌كاران اشراف بر اصول برنامه‌نويسي و ادراك اهميت كتابخانه‌ها و فريم‌ورك‌ها است .
موضوعات توسعه يافته مانند ابر ( cloud ) , عمليات همگاني يا اين كه ابزارهاي ساخت نبايد قسمتي از برنامه درسي باشند . هنگامي پاي الگوهاي پباده سازي به در بين ميايد هم اينجانب در گير شك و ترديد مي شوم . آن ها تجربياتي را فرض ميكنند كه مبتديان هيچ وقت ندارند .
پس بياييد نگاهي بيندازيم به مباحثي كه برنامه‌نويسان تازه مي بايست از آنجا استارت نمايند .
گسترش آزمايش محور ( ( Test - Driven Development ( TDD )
TDD مزاياي متعددي را به ارمغان مياورد . متاسفانه , اين مسائل مورد پيشرفته‌اي است كه مبتديان به مقدار كافي براي آن آمادگي ندارند .
مبتديان نبايد تست‌ها را بنويسند . اين دستور براي سطح هاي ابتدايي مهارت‌هاي شما دوچندان فراوان است . در قبال آنان مي بايست ياد بگيرند چطور از تست‌ها به كار گيري كرده و با آنان كار نمايند .
هر زمان برنامه‌نويسي بايستي با تمرينات همراه باشد . خوبتر است تمرينات را با تست‌هاي واحد ( unit test ) توسعه و گسترش دهيم و به دانشجوها محيطي را ارائه دهيم كه قبلا براي اجراي اين تست‌ها تهيه و تنظيم كرده‌ايم .
تمام دانشجو يان بايستي كد خويش را بنويسند و بعد از آن چراغ‌هاي مجري آزمايش را كه از قرمز‌رنگ به سبز تبديل مي گردد را ببينند .



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.