چهارشنبه ۲۰ آذر ۹۸ | ۰۹:۵۷ ۱۶ بازديد
محصولات هوش تصنعي ( AI ) سريعتر از آنچه كه ما تصور مي كنيم وارد عصر ما ميگردند . هوش تصنعي منزلت خويش را در صنعت هاي ما پيدا نموده است . AI از فيلترهاي هرزنامه ( spam ) تا هواپيماهاي فارغ از سرنشين , مارا تسلط كرده و چه بسا بر بخشهاي غيرمنتظره معاش ما تأثير مي گذارد .
پباده سازي UI/UX از اين فرمان جدا نيست . ورود بهاين صنعت پباده سازي هوش تصنعي را بهوجود آورده است .
روزنامه Wired آن را ( پباده سازي بر شالوده هوش تصنعي ( مينامد , در حالي كه ساير افراد آن را ( پباده سازي بر اساس الگوريتم ( مينامند . با اين وجود , اشخاصي نيز مي باشند كه آن را ( هوش پباده سازي ( مينامند . با وجود نامهاي گوناگون , در اصل در معناي مخابره هوش غير انساني براي ساخت حاصل خلاقانه است كه به ديده آدم , حقيقي وواقعي به لحاظ مي رسد .
در حقيقت , AI كماكان فرصتهاي جديدي را براي ما تحت عنوان سازندگان توليد مي نمايد . رابطها و تجربيات كاربري ( UI/UX ) بر طبق AI , امروزه بر درب اين فن ضربه ميزنند و مرتبط با آتي ميباشند . با اين وجود , هنوز شاغل شدن آن خيلي زوداست .
به گفته Urban , سه تراز بسط تصنعي موجود هست :
هوش تصنعي و مصنوعي محدود : معني آن بهاين معناست كه بسط AI سطحي است , براي مثال به گونه اي كه قدرتمند به اجراي وظيفههاي زياد پيچيده مرتبط با شغل خلاقانه UXنيست .
هوش تصنعي همگاني : دستكم اين تراز بايستي صورت بپذيرد تا ما بتوانيم ماشينها را با وظيفه هاي خلاقتر ساخت كنيم . در اينجا هوش تصنعي و مصنوعي هم اندازه است با هوش انساني .
هوش تصنعي خوب ( سوپر ) : درين مرحله , هوش تصنعي و مصنوعي از هوش انساني نيز هوشمندانهتر است .
در اينجا يك سوال فني پيش مي آيد . چه اتفاقي ميفتد هنگامي AI به مرحله سوم توسعه و گسترش خويش ميرسد .