CSS grid چه تفاوتي با flexbox دارد؟

برنامه نويسي پله پله

CSS grid چه تفاوتي با flexbox دارد؟

۸۳ بازديد

قبل از هر چيز نبايد فراموش نمائيد كه هيچ كدام از اين دو ماژول بر ديگري برتري ندارد و هر مورد در جاي خويش مطلوب و كاربردي ميباشند . بايستي با دقت به نياز خويش و كاري كه انجام مي دهيد , شايسته ترين و مطلوب ترين ماژول را گزينش نماييد . يكي‌از تفاوت هاي اساسي CSS grid با flexbox در زمينه‌ي آن گاه است . ما در كاغذ اينترنت به طور معمول موادتشكيل دهنده را به 2 شرايط تك بعدي و دو بعدي در حيث ميگيريم .

به عنوان مثال منو تارنما مارا نگاه نماييد , اين منو تحت عنوان يك عنصر تك بعدي شناخته مي شود , يعني در يك مسير يا اين كه يك جهت قرار گرفته است . براي پياده سازي چنين چيزي خوب تر است از flexbox به كار گيري كنيم , اما با CSS grid نيز اين كار شدني است ولي flexbox با كد كمتر و كيفيت خوب تر اين كار را انجام ميدهد .

در طرف مقابل ساختار دو بعدي را داريم . به عنوان مثال منو با سايدبار يك تارنما را كنار نيز در لحاظ بگيريد . اين بخش را تحت عنوان يك عنصر دوبعدي در لحاظ بگيريد . يعني اِلمان ها در دو آن گاه يا اين كه دو جهت قرار گرفته اند . دراين‌صورت به كار گيري از CSS grid توصيه ميشود . زيرا سرعت كار را بالا برده و خروجي بهتري ميدهد .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.